Sunday 23 November 2014

Tolak Ansur Dalam Rumahtangga

Assalamualaikum

Sejak kahwin ni,tahap kesabaran tu memang asyik sampai over limit.Kenapa?Dah kahwin baru tahu rupanya kena banyak,banyak,banyak bersabar...Yup,memang benda ni sangat penting.Sebab kalau kurang kesabaran,itu salah satu punca berlakunya keretakan rumah tangga.

Saya mengaku yg saya seorang bukan penyabar.Saya ni mudah marah.Benda kecik pun boleh buat saya mengamuk.Saya garang.But my hubby pun garang.Lagi garang dari saya sebenarnya.Hehe..

Orang perempuan ni faham2 la..emo jer lebih.Asyik touching la,fefeling lebih la.Padahal benda xda apa pun kot.Sama case la dengan saya.Pantang hubby salah cakap or buat,ada jer nak tarik muka.But Alhamdulillah,my hubby,segarang2 dia pun,dia akan mengalah.I still remember,dia pernah cakap,x kisah bini dia nak marah,nak mengamuk ke apa ke.Apa la sangat setakat benda2 macam tu...Im so lucky dia selalu yg jadi pemujuk.Kalau saya mengamuk2,he will hug me.Seriuosly,sometimes,x perlukan kata2 pun.Cukup dengan pelukan dari suami dapat menenangkan isteri.

Sebenarnya,kadang2 isteri ni penat.Buat kerja rumah lagi,kerja ofis lagi.Si suami lak kadang2 suka sepahkan rumah,xnak tolong isteri buat kerja rumah sama2.Itu yg isteri mudah mengamuk.So suami,cuba la bertolak ansur.Bila tengok isteri penat,cuba tanya,sayang nak abang picit bahu ke?Sayang nak abang lipat kain ke?Huhu..But for me,paling suka bila tengok hubby siap masak or tolong tolak sangkar kucing masuk dalam dapur semula bila dah nak malam.Penat tau x jaga kucing!

Perlu ada give n take.Jangan hanya sebelah pihak saja yg asyik memberi.X adil la kan...


No comments :

Post a Comment