Sunday 9 November 2014

D.I.Y Simple Candy Buffet

Salam...

Hai :D

Pernah x tengok candy buffet?With all those cakes n candies!!!OMG!Dah la comel2 kan?Oh geram...

Ni sebenarnya nak kongsi citer tentang my diy candy buffet yg saya buat sendiri.Memang bajet giler la!Budget bawah RM100 kot.

Bahan2nya :-

1.kek
2.cupcake
3.brownies
4.jelly bean/rock candy
5.chocolate or whatever la
6.cute props
7.meja
8.hiasan

Al-kisahnya,saya ni si pengantin bajet.nak kahwin tapi duit xde tapi teringin jugak nak buat macam orang2 lain buat so terpaksa la saya jadi kreatif n think the best idea.











Kek untuk belah tu,gf adik yg buat.Cupcake tu pun dia buat.Stand untuk letak cupcake tu pinjam yg dia jugak.Pecan butterscotch cake n brownies tu saya sendiri buat.Sempat lagi tau duk kelam kabut nak kahwin tapi buat jugak kek2 tu.Jelly bean tu beli dekat kedai pemborong.Sekali dengan milk stick tu.Props bentuk crown,misai n semua tu saya download free je dari website.Then print,gunting,lekatkan kat lidi.Easy right???Kalau beli yg dah siap agak mahal jugak la.Bunga crepe tu pun saya buat sendiri.Kain putih tu mama amik kain langsir terpakai yg dia punya.Lepas tu ayah guna stapler gun,staple dekat meja kayu yg dah xnak pakai.Alas meja tu pun pau yg mama punya,sepupu beli dari China hari tu.Bekas2 kaca tu pun recycle je dari dapur mama.Free.Or amik je botol kaca sos prego tu then lilit jer la reben.Huhu.Simple kan?Yg penting kena kreatif.Yg mahal cuma kek 2 tier tu je la..tu pun gf adik yg sponsor coz dia ada kedai kek.


Boleh klik link kat atas tu.Kedai dia dekat Rantau Panjang,Kelantan.Berhampiran Pantai Timor Supermarket.Seriously,kek dia memang sedap sangat.Bukan nak promote,tapi kek dia berkualiti.Harga murah.Cuma xde la nak kek jenis fondant2 hebat macam citer Cake Boss tu..

The conclusion here is,kita kena kreatif.Cuba cari idea2,search la dalam internet.Banyak yg boleh kita jimat bila diy ni.

Tata.


No comments :

Post a Comment